Zo beste mensen!
De tijd is weer aangebroken om weer verder te gaan met de locomotief en we hebben een aantal dingen goed veranderd.
John en mijn vader vonden het hele systeem niks en onveilig, daarin gelijk.
Dus: mijn oude besturing met schakelaars, is eraf en de drukknopjes zijn terug, in een heel nieuw systeem!
De remmen zijn ook aangesloten!
We zijn er toen achter gekomen dat de remvan het voorste draaistel, de “fietsrem” eigenlijk zijn werk niet doet, en de ketting over het tandwiel glijd omdat het geen grip erop heeft omdat er maar 1/3 van het tandwiel wordt gebruikt.
Dus: de rem zit er nog maar de kabel is verborgen en de handel ook…
Maar: de motorrem doet zijn functie best goed! Deze rem is afkomstig van een pompwagen en staat dus standaard op zijn rem. Als je het pedaal indrukt met je voet, komt deze vrij, waardoor de rem wordt geactiveerd en je tot stilstand komt.
Maar: hoe kun je hem verrijden zonder dat je erin zit? Dat gaat met behulp van een haakje, die er bijna op zit die de rem vasthoud tot dat je deze los maakt.
En dan nu de foto’s!
De besturing is af.
Met pantograaf
Als je erin zit is dit ongeveer de ruimte die je hebt waar je onder valt. De besturing zit precies op armlengte en je kan met je handen op de rand liggen en de knoppen nog steeds indrukken.
Verder werkt alles voor zover naar behoren en zijn de volgende spullen nog niet af:
- Lucht rem systeem voor de wagons. (kraan aanwezig leidingwerk afwezig)
- Buffers
- Haak met veer
- Sierplaten draaistellen ( twijfelgeval)
- Misschien dak nog een keertje verven
- 1135 locomotief plaatjes nog monteren en graveren, inclusief verven.
Dit was het voor zover!
Robin van den Elshout
© 2012 - ∞
Geen opmerkingen:
Een reactie posten