Here we are again! met nog een update!
Lange dag gehad vandaag op school dus zelf ben ik er nog niet aan toe gekomen, maar John is vandaag al bezig geweest met het maken van de dakplaten, waar de details en andere spullen op komen, waaronder de pantografen!!
je zult zelf we zien waar wat ongeveer zal komen, maar John heeft weer wat Meesterwerk verricht!
Een mooi overzichtje vanaf de achterkant, alleen de onderste 2 frontseinen ontbreken nog, maar dat ga ik binnenkort oplossen, er is alleen nog een probleem (natuurlijk die we moeten oplossen), achter de houten beplating waar die lampen moeten komen ontbreekt er de steun voor de lampen. Daar moeten we een oplossing voor verzinnen door bijv. een dikkere houten plaat erachter te bevestigen. We vinden er wel wat op!
deze houten plaat is de “grondplaat” waar 4 isolatoren op moeten komen waarop dan weer de pantografen komen te staan (1 per plaat). Dit deel ben ik nog aan het tekenen, maar ik ga even navragen aan Rico of hij nog de maten van zijn 1:87 (H0 model) kan doorgeven, en anders moeten we wel wat anders verzinnen om aan de maten te komen, omdat er vrijwel bijna geen tekeningen op internet te vinden zijn….
even kort: een paar foto’s van de tekeningen:
Hierboven een mooi overzichtje weer van het dak, waar in het midden een grotere kap moet komen waar bij de NS 1100 de bekabeling van de panto’s naar binnen gaan.
beetje onscherpe foto, maar het is niet anders. Je kunt als het goed is zien dat aan de zijkanten van de houten platen kleine randjes zitten. Deze randjes worden de bevestiging en steun voor een dakrand. Even een kort foto:
Je kunt die platen als het goed is zien, en in het midden is en vrij weinig ruimte voor steun voor het dak(je) wat erboven uitsteekt. Daarom wordt het iets verhoogd, omdat dat deel dan weg kan vallen als je het middendeel eruit haalt. Verder is mooi te zien aan de zijkant wat de “looprand” is aan de zijkant van het dak. Ik weet niet zeker of ze het zo noemen, en ik weet ook niet precies of het doel ervan was dat het voor een deel voor de koeling zorgde van de elektronica die er binnen in de locomotief zit.
We gaan weer lekker snel met de 1100! hopelijk krijgen we het begin 2012, of over maximaal een half jaar na deze datum af!
tot de volgende update!!!!!!!!
Robin van den Elshout
Geen opmerkingen:
Een reactie posten