Aha! Daar zijn we weer met een nieuwe verse update.
Ik heb laats 24 volt lampjes gehaald maar die waren te groot, nu haal ik ze bij een automaterialen zaak en die zijn weer te klein, maar de pootjes iets vervormen doet wonderen!
Nog eventjes een fotootje van de koeling. Hij is aangepast en alle bedrading is weg gewerkt. de schakelaar bevind zich voorin en ik ga deze alleen gebruiken als de accu’s leeg beginnen te raken en die gloeispiralen rood-heet worden.
Even tussendoor: de radio houd het altijd gezellig met wat muziek!
De super brandende felle verlichting:
Meteen ook even de sterkte testen voor het gebruik bij het “avond rijden”. Meestal wordt er ook over geklaagd dat de verlichting niet fel genoeg is of niet goed is om de wissel te kunnen zien. Dat probleempje lossen we maar meteen op, toch?
De sluitseinen zijn ook fel genoeg op ook op 1 kilometer afstand nog te kunnen zien!
De bedrading was een beetje een zooitje:
Dat heb ik vandaag ook meteen maar opgelost.
Ik heb ook 2 schakelaars gekocht en 4 3-weg schakelaars moeten bestellen omdat het niet meer op voorraad was bij Auto Electra.
Dadelijk meer foto’s, maar ik had in de tussentijd de deuren alvast vastgekit, zodat die in die tijd konden drogen.
2 deuren hadden wat steun nodig om goed aangedrukt te blijven.
Het resultaat na het vrezen en het kitten:
Nu weer over naar de schakelaars:
omdat ik die 4 schakelaars nog mis, heb ik alvast de bedrading klaar gemaakt, maar niet helemaal klaar.
laten we dan maar meteen de bedrading ordenen.
De rangeerverlichting werkt wel, maar moet nog aangesloten worden.
Dat was het weer voor vandaag. Zondag ben ik ook aan het Zuiderpark, Rico vroeg me omdat er dan parkpop zou zijn.
Motorinformatie:
Ik wil ook meteen dit erbij zetten omdat iedereen me erover vraagt:
De motor is van een elektrische palletwagen, origineel met bediening op 24 volt. Met dank aan Rico zijn tractie accu’s.
De motor heeft een trek/duw kracht van 2000 kg, (2 Ton)
wordt geregeld voor relais en gloeiweerstanden. Ja mensen, geen draaiknopje maar drukschakelaars!
3 versnellingen voor- en achteruit. Qua snelheid en trekkracht maakt dit niet uit. De motor kan het gewoon aan.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten