NS 511 Sponsoren en bijdragen

Scroll naar beneden voor de foto's en bijbehorende tekst!
Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door:

Hoofdsponsor:
van de werkplaatsruimte zover omstandigheden toelieten:
A van den Elshout Dakdekkers & Loodgietersbedrijf


Materialensponsoren:
Van Heijningen Metaal: lasersnijden mogelijkheid & conventioneel bankwerken beschikbaar tijdens pandemie periode. En diverse stukken stafmateriaal voor o.a. de lagerblokken.

Met speciale dank aan:
Het NS 1100 project, voor de kennis en ervaring.
Je bent nooit te oud om te leren, en niemand weet alles, maar je kunt wel veel weten.

Sponsoren NS 1100 project

Scroll naar beneden voor de foto's en bijbehorende tekst!


Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door:

Hoofdsponsor:

A van den Elshout Dakdekkers & Loodgietersbedrijf

Materialensponsors:

Zwirs Knijnenburg Kassenbouw BV
RU 58 Plastics
Barlage computer hardware
Van der Arend Installektro

Met speciale dank aan:


John Buchly als technisch begeleider

Rico Möller voor het sponseren van de accu's en wat andere elektrische spullen

Mr. Spiering voor de aangeboden hulp, met de assen wat later niet door is gegaan.
De kennis opgedaan tijdens dit project is van onschatbare waarde.

zaterdag 25 juni 2011

Update: 25-06-11

Aha! Daar zijn we weer met een nieuwe verse update.

Ik heb laats 24 volt lampjes gehaald maar die waren te groot, nu haal ik ze bij een automaterialen zaak en die zijn weer te klein, maar de pootjes iets vervormen doet wonderen!

Afb0000755

Nog eventjes een fotootje van de koeling. Hij is aangepast en alle bedrading is weg gewerkt. de schakelaar bevind zich voorin en ik ga deze alleen gebruiken als de accu’s leeg beginnen te raken en die gloeispiralen rood-heet worden.

Afb0000756

Even tussendoor: de radio houd het altijd gezellig met wat muziek!

Afb0000757

De super brandende felle verlichting:

 

Meteen ook even de sterkte testen voor het gebruik bij het “avond rijden”. Meestal wordt er ook over geklaagd dat de verlichting niet fel genoeg is of niet goed is om de wissel te kunnen zien. Dat probleempje lossen we maar meteen op, toch?Afb0000758

Afb0000760

Afb0000762

De sluitseinen zijn ook fel genoeg op ook op 1 kilometer afstand nog te kunnen zien!

Afb0000763

Afb0000764

De bedrading was een beetje een zooitje:

Afb0000765

Dat heb ik vandaag ook meteen maar opgelost.

Ik heb ook 2 schakelaars gekocht en 4 3-weg schakelaars moeten bestellen omdat het niet meer op voorraad was bij Auto Electra.

Afb0000766

Afb0000767

Dadelijk meer foto’s, maar ik had in de tussentijd de deuren alvast vastgekit, zodat die in die tijd konden drogen.

Afb0000768

Afb0000769

2 deuren hadden wat steun nodig om goed aangedrukt te blijven.

Afb0000770

Afb0000772

Het resultaat na het vrezen en het kitten:

Afb0000773

Nu weer over naar de schakelaars:

omdat ik die 4 schakelaars nog mis, heb ik alvast de bedrading klaar gemaakt, maar niet helemaal klaar.

Afb0000774

laten we dan maar meteen de bedrading ordenen.

Afb0000775

Afb0000776

De rangeerverlichting werkt wel, maar moet nog aangesloten worden.

Afb0000777

Dat was het weer voor vandaag. Zondag ben ik ook aan het Zuiderpark, Rico vroeg me omdat er dan parkpop zou zijn.

Motorinformatie:

Ik wil ook meteen dit erbij zetten omdat iedereen me erover vraagt:

De motor is van een elektrische palletwagen, origineel met bediening op 24 volt. Met dank aan Rico zijn tractie accu’s.

De motor heeft een trek/duw kracht van 2000 kg, (2 Ton)

wordt geregeld voor relais en gloeiweerstanden. Ja mensen, geen draaiknopje maar drukschakelaars!

3 versnellingen voor- en achteruit. Qua snelheid en trekkracht maakt dit niet uit. De motor kan het gewoon aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten